sobota, 31 grudnia 2016

Czytelnicze podsumowanie roku 2016


Pomijając oczywiście zrealizowane postanowienie by przeczytać wszystkie książki Deco Moreno, niestety nie udało mi się wypełnić listy przygotowanej na początku tego roku. Chociaż z trzynastu punktów nie zrealizowałam jedynie trzech. Książka wydana w roku moich urodzin, niekrótka, nadal czeka na tablecie i jakoś nie mogę się do niej nastroić. Nadal nie znalazłam powieści gdzie główny bohater ma imię zaczynającą się na tę samą literę co moje, ale wciąż mam to na uwadze. Nie przeczytałam również powieści epistolarnej, bo nie mogę się na żadną zdecydować i zawsze jest coś ciekawszego. 

Jedną z takich pozycji jest biografia Vivienne Westwood, ikony mody, kobiety nie mniej rewolucyjnej za jaką swego czasu uchodziła Chanel. Drugą książką w tej tematyce to Sekretne życie Chanel N.5, biografia najsłynniejszych perfum na świecie, ikona, symbol czasu. Ciekawostka zarówno dla osób zainteresowanych tematyką stylu ale i ekonomii czy marketingu. 
Dużym osiągnięciem dla mnie jest przeczytanie trylogii Aleksandra Sołżenicyna Archipelag Gułag. Powieści trudnej i niekoniecznie przyjemnej, której wiele obrazów po dziś dzień jest żywych a inne powinny być przytaczane ku przestrodze pokoleń. Inną ważną książką tego roku był Rok 1984 Orwella, powieść przerażająco aktualna zważywszy na fakt, że została napisana w 1949. 
Przeskakując na kolejny temat, najnowsza książka Karoliny Korwin Piotrowskiej Krótka książka o miłości to prawdziwa gratka dla miłośników kina. Kompendium filmów zarówno starych jak i tych najnowszych ale w jakiś sposób ważnych dla autorki, bądź dla kinematografii w ogóle. Lekki styl sprawia, że tą cegłę czyta się niesamowicie szybko. Kończąc podsumowanie nie można nie wspomnieć o Harrym Potterze. Przeklęte dziecko to sztuka napisana przez duet J.Tiffany i J.Thorne, która w końcu doczekała się papierowej publikacji. Przyjemny powrót do czasów dzieciństwa i świata małego czarodzieja. Z chęcią obejrzałabym samą sztukę. 

Podsumowanie w cyferkach: 
Przeczytane książki w roku 2016: 21 czyli -4 w stosunku do ubiegłego roku. 
Ilość stron: 8 897 (427 WIĘCEJ w stosunku do ubiegłego roku) 
czyli w ogólnym rozrachunku jest lepiej :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz