sobota, 9 lutego 2013

Lista Przebojów Muzyki Filmowej


W każdą sobotę o godzinie 15 na falach radia RMF Classic można posłuchać Listy Przebojów Muzyki Filmowej, jedynego takiego notowania w Polsce. Jest to doskonała okazja by posłuchać najnowszych, najlepszych oraz najbardziej popularnych utworów ze ścieżek dźwiękowych różnych filmów. Co ważne, lista przebojów nie jest autorska, można oddać swój głos na ulubioną piosenkę albo zaproponować własną.


Przez ostatnie kilka tygodni dwa utwory zamiennie walczyły o pierwsze miejsce. W tym tygodniu wygrał Luis Bacalov z muzyką do najnowszego filmu Quentina Tarrantino 'Django'. Jest to utwór z pewnością klimatyczny z doskonałym wokalem Rocky Robertsa. Doceniam, jednakże to nie moje klimaty (o wiele bardziej do mnie przemawia 'Taniec Eleny' Michała Lorenca z filmu 'Bandyta', który utrzymuje się bardzo wysoko od początku istnienia Listy Przebojów). Mimo wszystko zapraszam do przesłuchania bo warto.

Poprzednio, i dla mnie nadal, na pierwszym miejscu rewelacyjna piosenka z Soundtracku do filmu 'Hobbit' skomponowana przez Howarda Shore'a. 'Song of the Lonely Mountain' w wykonaniu Neila Finna, porusza, i zachwyca. Jest to jedna z najlepszych piosenek filmowych nie tylko z tego (2012) roku, ale w ogóle jakie słyszałam. Dlatego też do tej pory dziwię się, że nie otrzymała nominacji do Oscara. We wcześniejszej notce zaprezentowałam wszystkie wyróżnione przez Akademię. W mojej opinii 'Song of the Lonely Mountain' mogłoby zastąpić przynajmniej dwa utwory i zmierzyć się z najlepszą nominowaną piosenką - 'Skyfall'. Równie klimatyczne jest krasnoludzkie wykonanie, choć w filmie brzmi jeszcze lepiej. Obie wersje poniżej.

Song of the Lonely Mountain - Neil Finn



źródło: rmfclassic.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz